Levendige Alumniborrel bij Spark

15 maart 2011

Is de massa te mobiliseren tot het ontwerpen van een goed product? Zo ja, wat betekent dat voor ontwerpers en ontwerpbureaus? Enkele vragen die aan bod kwamen tijdens de TU Delft IO Alumniborrel van 10 maart bij Spark. Onder het genot van een lekker hapje en drankje luisterden de aanwezigen naar twee lezingen over crowd sourcing, om vervolgens hierover met elkaar van gedachten te wisselen en uiteraard lekker bij te praten.


Alumni bij SparkRuim 60 alumni bezochten de borrel en lezingen. De sfeer was levendig en enthousiast, niet in de laatste plaats door de prikkelende presentaties van Peter Kuyt, bedrijfsadviseur op het gebied van open innovatie en Eva Klinkert, commercieel manager bij Battle of Concepts.

Voordelen en valkuilen
Kuyt dook in de materie van crowd sourcing door de voordelen en valkuilen te bespreken en door een aantal - voor ontwerpers relevante - websites te bespreken. Zie ook zijn online presentatie. De lezing triggerde de aanwezigen om met elkaar van gedachten te wisselen over wat crowd sourcing voor henzelf kan betekenen.

Klinkert lichtte de mogelijkheden van crowd sourcing toe aan de hand van "de grootste denktank van Nederland": Battle of Concepts. Hierbij werd een aantal prijswinnende ontwerpen genoemd, waaronder die van Hugo Honijk, ontwerper bij Spark. Voor KLM bedacht hij de Tulip Lounge. Meer hierover kun je bekijken in haar presentatie.

KansenAanwezigen luisteren naar de lezingen
Spark directeur Robert Barnhoorn zei in zijn lezing mooie kansen te zien op het gebied van crowd sourcing. "Via crowd sourcing kunnen spontane ideeën haalbare concepten worden, maar een idee als product echt op de markt brengen, daar heb je professionals voor nodig. Genoeg werk voor ontwerpers dus."


Volgende keer ook aanwezig zijn bij de IO Alumni borrel? Houdt dan www.ioalumni.nl in gaten, of wordt lid van de LinkedIn groep.


Foto's van deze borrel kun je vinden op onze Facebook pagina.