Versgemalen koffie in de supermarkt

Versgemalen koffie in de supermarkt

De geur van gemalen koffie; heerlijk. Om de vers-beleving te vergroten en de binding met het merk te versterken heeft DE Master Blenders 1753 een 'in-store' koffiebonenmaler ontwikkeld waarmee klanten zelf bonen vers kunnen malen.

Heerlijke geur en perfecte maling

In samenwerking met Ditting, marktleider op het gebied van koffiebonenmalers, ontwikkelden wij dit maalsysteem. De gekozen bonen worden gescand door de klant, op het touchscreen kan hij zijn koffiezetapparaat selecteren en het apparaat kiest de juiste voorinstellingen. Elke boonsoort heeft een andere vochtgraad en boongrote. Om voor elk kopje koffie de perfecte maling te krijgen wordt de afstand tussen de maalstenen en de duur van het malen aangepast. De ‘In-Store Grinder’ een heldere en gebruiksvriendelijke interface waarmee de gebruiker stap voor stap wordt meegenomen door het maalproces.

Merk-beleving

De content die tijdens het wachten worden getoond neemt de consument mee naar de oorsprong van de geselecteerde bonensoort. Hij krijgt uitleg over de bonen, het maalproces en over de merkwaarden van DE. Voor een aantal merken hebben wij de grafische user interface en de moodfilms ontworpen die de merkbeleving waar maakt.

We hebben een handig content management systeem ontwikkelt waarmee snel d.m.v. afbeeldingen en een .xml file een nieuw koffiemerk op de grinders kan worden geïnstalleerd. Naast deze software-ontwikkeling hebben we ook de productie van de hardware begeleid.