Kijk: dit zijn de X-Landers!

Kijk: dit zijn de X-Landers!

Bugaboo, Easywalker en Urban Jungle: jonge ouders kennen deze kinderwagenmerken allemaal. Maar er komt iets nieuws aan, want het Poolse X-lander heeft groeiambities. En daarom heeft Spark geholpen bij het design van een compleet nieuwe modellijn. Trefwoorden: Active, Joy, Responsible.

Effectieve start

In Oost-Europa is X-lander al een populaire speler, maar het merk wil groeien. Diederik Augustijn: “Als strategische designpartner hebben we samen met X-lander het kinderwagenmerk naar een hoger niveau getild. Voor het ontwerp van de nieuwe 2016 collectie zijn we teruggegaan naar de oorsprong van het X-lander bedrijf.”

Natuur in het ontwerp

Het familiebedrijf heeft een lange geschiedenis in het ontwikkelen en produceren van kinderwagens. Passend bij de oorsprong van het merk hebben we de X-lander kinderwagens ontworpen om een ‘active outdoor’ levensstijl te ondersteunen. Het X-Run-model is daarvan het meest iconische voorbeeld. De laatste jaren richt X-lander zich ook steeds nadrukkelijker op de urban omgeving en dit zie je eveneens terug in de collectie.

‘Brand DNA’

De nieuwe collectie kwam tot stand door gebruik te maken van onze eigen Brand DNA-methode. Augustijn: “De waarden Active, Joy and Responsible hebben we vertaald naar visuele ontwerprichtlijnen. Ze vormden de basis voor de nieuwe ontwerpen, kleuren, stoffen en diverse slimme innovaties”.

Geïntegreerd in het bedrijf

De nieuwe productlijn van X-lander laat het belang van goede samenwerking zien. Het met elkaar definiëren van het Brand-DNA heeft niet alleen geresulteerd in een heldere productlijn; het zorgt voor één consistent geheel tussen product, verpakking, website en fotografiestijl.

Alle producten bekijken kan op de website van X-lander.

Meer over Brand Driven Innovation: