Murray: EQ Grasmaaier

Murray: EQ Grasmaaier

Voor de herpositionering van de Murray productlijnen, vroeg Briggs & Stratton ons het design voor een loopmaaier te ontwikkelen. Hiervoor vertaalden we het Murray merk-DNA naar de passende vormentaal. Onze inbreng gaf richting aan de ontwikkeling van de ‘EQ Walk Behind Mower’-lijn.

Versterkte branding 

Met de tagline ‘The new green thinking’ richt Murray zich op de moderne gebruiker die belang hecht aan betrouwbare en toegankelijke producten. In ons ontwerp brachten we deze kernwaardes tot uiting door heldere vormen en functioneel kleurgebruik, wat de branding versterkt en zorgt voor herkenning bij de doelgroep.

Innovatieproces

Spark-designer Diederik Augustijn: “Met ons merkgedreven innovatieproces hebben we een stip op de horizon gezet. Met een duidelijk doel voor ogen, is Briggs & Stratton verder gaan ontwikkelen. Dit heeft geleid tot de succesvolle marktintroductie van de EQ Walk Behind Mowers.”

De productlijn 

Augustijn vervolgt: “al langere tijd werken we samen met Briggs & Stratton, onder anderen ook met de motoren divisie die in Zwitserland is gevestigd. Dit project heeft geleid tot een mooie lijn grasmaaiers die sterk het Murray DNA uitstralen." We zijn trots op het resultaat, bekijk de hele productlijn op de website van Murray.