Merkversterking Sweex

Merkversterking Sweex

Om succesvol te blijven in de zeer concurrerende markt van computerrandapparatuur en lifestyle electronics is een sterk merk van levensbelang. Samen met Sweex hebben wij het Brand-DNA, en de concrete visuele vertaling daarvan in de producten vastgelegd.

Dit = Sweex

De 'visual brand language' is de basis voor toekomstige Sweex producten. We organiseerden een aantal sessies met de 'sleutelpersonen' om het reeds aanwezige 'Brand-DNA' van Sweex beet te kunnen pakken. Zo kwam boven water wat een Sweex product is en wat het juist niet is. In combinatie met een concurrentie-analyse en een definitie van doelgroepen maakten we een scherp Brand-DNA zichtbaar. Dit vertaalden we in woord en beeld in zes kernwaarden, vastgelegd in het 'Dit=Sweex" boek; de houvast voor toekomstige productontwikkelingen.

Merkgedreven design

Als startschot voor de merkgedreven designaanpak ontwikkelde Spark een aantal product designs. Stuk voor stuk uitingen van het Brand-DNA. Frisse, toegankelijke producten met een heldere eenvoud en grote betrouwbaarheid. Producten waarbij het gebruiksplezier centraal staat. Producten die de Sweex waarden uitstralen en bouwen aan het Sweex merk.