
Merkversterking Sweex
Om succesvol te blijven in de zeer concurrerende markt van computerrandapparatuur en lifestyle electronics is een sterk merk van levensbelang. Samen met Sweex hebben wij het Brand-DNA, en de concrete visuele vertaling daarvan in de producten vastgelegd.
Dit = Sweex
De 'visual brand language' is de basis voor toekomstige Sweex producten. We organiseerden een aantal sessies met de 'sleutelpersonen' om het reeds aanwezige 'Brand-DNA' van Sweex beet te kunnen pakken. Zo kwam boven water wat een Sweex product is en wat het juist niet is. In combinatie met een concurrentie-analyse en een definitie van doelgroepen maakten we een scherp Brand-DNA zichtbaar. Dit vertaalden we in woord en beeld in zes kernwaarden, vastgelegd in het 'Dit=Sweex" boek; de houvast voor toekomstige productontwikkelingen.
Merkgedreven design
Als startschot voor de merkgedreven designaanpak ontwikkelde Spark een aantal product designs. Stuk voor stuk uitingen van het Brand-DNA. Frisse, toegankelijke producten met een heldere eenvoud en grote betrouwbaarheid. Producten waarbij het gebruiksplezier centraal staat. Producten die de Sweex waarden uitstralen en bouwen aan het Sweex merk.