Next Generation Chairlift

Next Generation Chairlift

Wat wordt hét nieuwe succesproduct van ThyssenKrupp Accessibility? Hoe kom je tot de innovatie waar je jaren mee vooruit kan? ThyssenKrupp voelde de noodzaak voor een volwaardige opvolger van haar succeslift, Flow 2 en schakelde ons in.

Maatwerk

We ontwikkelden een op maat gesneden proces met vier workshops om te komen tot dé doorbraakinnovatie. Blue Sky Session, Opportunity Mapping, Design Studio en Product Launch Simulation. Allemaal rondom de kernvraag: “Wat heeft de gebruiker nodig, nu en in de toekomst?” We faciliteerden de workshops en ontwierpen en visualiseerden mee met de klant.

User centered design

We observeerden eindgebruikers en legden gebruiksroutines en emoties vast op video. Met de films kon het het team zich écht inleven in het gebruik van trapliften. Dit werd inspiratie voor de Blue Sky Session.

We brachten daarnaast ook kansen, gezien vanuit overige stakeholders in kaart (Opportunity Mapping).

Genereren en verrijken

In de Blue Sky Sessions vertaalden we kansen naar een grote hoeveelheid productideeën. Deze toetsten en verrijkten we in de ‘Design Studio’. ThyssenKrupp bouwde hiervan, op indrukwekkende wijze, zeven prototypes van verschillende, soms hele complexe ideerichtingen. De proto’s werden gedemonstreerd en gescoord tijdens de Product Launch Simulation.

Future proof

Het proces leidde uiteindelijk tot de introductie van de ‘Stairwalker’. Deze revolutionaire lift geeft mensen letterlijk een steuntje in de rug, ze kunnen zo zelfstandig blijven traplopen en fit en actief blijven. Een innovatie met potentie om hét nieuwe product voor ThyssenKrupp te worden.